woensdag 15 december 2010

Ding 17 revised

Bij een smartphone moet ik meteen aan de uiterst geavanceerde en intrigerende telefoon van Maxwell Smart denken. Geheim agent 86 was samen met zijn lieftallige assistente agent 99  wereldberoemd in de jaren 60 en 70. De serie was een parodie op de CIA in de Verenigde Staten.
En eigenlijk is er nog niet veel veranderd. Zijn schoen zat ook al boordevol met gadgets.
Apps, QR-codes scannen, augmented reality, alles bestond toen al. Wij daarentegen wisten hier nog niets van af. Alles was "classified". Zelfs dat woord was al  raadselachtig.
Eindelijk kunnen we ook zo'n geavanceerd apparaat kopen. Nu wil het geval, dat mijn telefoon dagelijks moet worden opgeladen, dus je begrijpt dat ik hoognodig aan een nieuwe toe ben. Maar dat is nog niet zo eenvoudig, welk merk moet ik nu kopen? Wat voor soort abonnement? En ook heel belangrijk natuurlijk, welke kleur? Kortom keuzestress alom. Volgens mijn dochter Eva is er in Leiden een winkel waar je allerlei merken kan vastpakken en uitproberen. Dat is misschien nog niet zo'n gek idee.
Eigenlijk zou ik het liefst zo'n ding een weekje willen proberen om te zien of ik werkelijk wel zo'n smartding wil hebben, maar goed, dat is waarschijnlijk géén optie.
Wel handig is het om met de  Opera mini simulater te spelen zo het één en ander te ontdekken 


               

1 opmerking: