vrijdag 15 oktober 2010

15-09-10


Papegaai op verjaarsvisite
Mijn verjaardag in Australië was een heel bijzondere ervaring. 's Morgens bij het wakker worden kreeg ik van een vriendin een prachtige lichtgevende blauwe bril. Mijn zus Karin had 5 dagen eerder op haar verjaardag al een rood exemplaar gekregen, echt topcadeaus!!                                          



De kangaroes hadden we de middag ervoor al gezien op het strand, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om nog even naar ze toe te lopen. Kom je in de buurt; Pebbly beach is the place to be.


Toen op naar Tilba Tilba, een hippie dorpje langs the Princess Highway. Lekker lunchje, even scharrelen in de schattige winkeltjes en daarna op advies van omwonende richting cemetry. Doe het hek maar open, zoek een mooie spot op de rotsen, pak je verrekijker en heb geduld. En inderdaad na verloop van tijd : Orka's!!
Eerst moet je met het blote oog het stuifwater boven de walvissen spotten, dan je verrekijker er pas op richten. Foto bewijs is met onze kleine cameraatjes niet te doen, maar het staat wel in ons geheugen gegrift.
Eden was ons volgende doel. Het leek mij een leuk idee om daar te overnachten. Eerst een verjaardagsmaal , dan nog even stappen, goed plan..... alleen stappen in Eden, dat kan je vergeten!! Om 10 uur lagen we met een boek en een wijntje (dat dan weer wel) in ons camperhuisje. Maar het was toch een verjaardag om nooit meer te vergeten.

Bord bij de vuurtoren van South West Rocks.
Daar hebben we Humpback Whales gespot .

4 opmerkingen:

  1. Alsnog : gefeliciteerd!
    Hoedje staat je goed; moet je vaker dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superfoto's en filmpjes. Zeker de foto van de kust. "Majestic" is het woord wat me te binnen schiet als ik naar die foto kijk.
    Geweldige natuur!
    Wat hebben jullie het leuk gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw Vera en dat allemaal op één dag.... een verjaardag vol ontmoetingen met bijzondere dieren! Zo'n verjaardag wil ik ook!!
    Wat grappig dat die papegaai zo op je hoofd gaat ztiten zeg. Deze was vast een oranjefan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave foto's en filmpjes Vera..... Ik krijg nu al zin.

    BeantwoordenVerwijderen